Recuperare după naștere prin fitness, când faci sport după naștere

sport dupa nastere

Sarcina este o etapă din viața oricărei femei care implică schimbări importante, fizice și emoționale. După naștere, corpul nu își va reveni imediat la starea în care se afla înainte de sarcină. Este nevoie de timp, perseverență, ghidare și răbdare pentru un abdomen plat și, mai ales, pentru ca articulațiile să își recapete rezistența și elasticitatea. Află când și cum poți face sport după naștere.

Fitnessul este unul dintre cele mai eficiente și sigure tipuri de mișcare pentru o remodelare corporală de durată. Aceasta înseamnă atât reducerea numărului de kilograme acumulate pe parcursul celor 9 luni de sarcină, cât și o necesară tonifiere musculară. Dacă femeia a practicat exercițiile fizice înainte de sarcină și pe durata acesteia, recuperarea postpartum va fi mai ușoară. 

Indiferent de condiția fizică a mamei, este foarte important să se înceapă un program de antrenamente doar după recomandarea medicului! În plus, sub supravegherea și îndrumarea unui antrenor de fitness profesionist.

Sport după naștere, doar cu recomandare

În primul rând, este nevoie de supraveghere din cauza apariției diastazei abdominale. Este o modificare anatomică specifică sarcinii, din cauza creșterii uterului în volum, care înseamnă practic o distanțare a celor doi mușchi drepți abdominali. Elasticitatea țesutului conjunctiv care unește acești mușchi este afectată de hormonul numit relaxină. Hormonul ajută la relaxarea ligamentelor din structura bazinului, necesară procesului de naștere.

fitness dupa cezariana

În cele mai multe cazuri, nivelul de relaxină din organism se menține ridicat, în medie încă 4 – 5 luni după naștere. De acee, este esențial ca activitatea fizică să se facă atent, fără a cădea în capcana abdomenelor făcute oricum, oricând și în număr cât mai mare. 

Cel mai bine este să se lucreze zona abdominală împreună cu un kinetoterapeut. Se previne agravarea diastazei prin apariția de leziuni în urma unor tehnici de fitness incorect practicate pe cont propriu.

Pe de altă parte, pot exista probleme la nivelul podelei pelviene, grup de muschi, ligamente și membrane foarte solide în formă de diamant care susțin vaginul, vezica și rectul. Mușchii pelvieni devin și ei slăbiți în urma travaliului. De aceea, este potrivită practicarea unor exerciții, la scurt timp după naștere (21 de zile dacă nu există contraindicații medicale), cu suportul unui specialist în fitness. Cele mai cunoscute sunt tehnicile Kegel.

Mișcarea, cheia recuperării după naștere

Pe lângă fitness, utilă este și gimnastica hipopresivă. Constă în posturi și tehnici de respirație pentru refacerea peretelui abdominal, fără a se pune presiune pe regiunea lombară. Acest tip de gimnastică este bine cunoscut de către un antrenor personal. Face parte din procesul de recuperare prin sport după naștere. 

Sesiunile de antrenament cardio vascular trebuie să fie și ele adaptate organismului aflat într-o perioadă de tranziție fizică și hormonală.

sport lauza

Nu toate femeile sunt la fel. Nici toate sarcinile și nașterile nu urmează un tipar strict. Antrenamentul de fitness nu poate fi același pentru toată lumea.

Sport după naștere prin operație cezariană

În cazul unei nașteri prin cezariană, revenirea femeii la forma fizică inițială durează mai mult timp și implică o atenție sporită. La aproximativ 6 săptămâni, se poate începe o rutină ușoară de fitness, bazată inițial pe exerciții care să îmbunătățească funcțiile inimii și plămânilor. Treptat, se introduc în programul de antrenament și exerciții de forță, cu o intensitate gradată.

Pe cât de importantă este mișcarea pentru o proaspătă mămică, cu numeroase beneficii fizice și psihice, pe atât de necesară este și abordarea ei într-un cadru specializat, în care susținerea unui preparator fizic, a unui kinetoterapeut și a unui nutriționist pot face diferența între o recuperare sănătoasă și armonioasă și o pseudo slăbire și tonifiere corporală, cu riscul declanșării unor probleme medicale nedorite. 



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

corectare posturală bucurești

EVALUARE GRATUITĂ*

pentru antrenamente 100% adaptate nevoilor tale

FITNESS & KINETOTERAPIE & NUTRIȚIE

*costul evaluării este de 40 euro și se scade din valoarea primului abonament achiziționat