Antrenamente pentru sportivi de performanță: care sunt exercițiile practicate de un luptător de top

antrenament sportivi performanta

Deși s-ar putea crede că un sportiv de performanță se antrenează doar pentru sportul în care excelează, realitatea este cu totul alta. Pentru a-și păstra condiția fizică și pentru a trece cu succes peste competiții sunt necesare programe individualizate de antrenamente pentru sportivi de performanță. Un rol esențial în urmarea cu rigurozitate a acestor programe îl are și antrenorul personal. Îți arătăm în acest articol care sunt exercițiile care ajuta un sportiv de performanță să-și dezvolte aptitudinile fizice precum forța, viteza de reacție sau de execuție.

Condiția fizică este cea mai importantă pentru un sportiv de performanță. Cu cât antrenamentele sunt mai solicitante, cu atât mai mult se va îmbunătăți performanța sportivului. Antrenorul personal trebuie să urmărească însă capacitatea sportivului și să fie atent ca acesta să nu ajungă la suprasolicitare. Despre rolul și importanța antrenorului personal poți afla mai multe din articolul Ce este un Antrenor Personal și beneficiile exercițiilor 100% personalizate.

Antrenamente pentru sportivi de performanță: evitarea accidentărilor

De asemenea, o atenție deosebită trebuie acordată pentru evitarea accidentărilor în cadrul antrenamentelor pentru sportivi de performanță. Ele intervin mult mai des și mai ușor în cazul sportivilor care nu au o perioadă dedicată unei recuperări adecvate.

Indiferent cât de bine pregătit este un sportiv de performanță din punct de vedere tehnic, el nu își va putea folosi aptitudinile dacă nu va avea suficientă energie și forță pentru a duce la bun sfârșit respectivele tehnici.

De multe ori, se întâmplă ca un sportiv de performanță să piardă o competiție din cauză că cedează fizic. Și asta în ciuda faptului că la începutul concursului se poate afla în poziție de superioritate față de restul participanților la competiția respectivă. Ca o comparație, să ne gândim, de exemplu, la o mașină cu un motor de 6L și 800 cp. Mașina este extraordinar de puternică, dar pentru a o putea folosi la capacitate maximă este nevoie de suficient combustibil.

Aptitudini necesare la nivel competițional

Astfel, condiția fizică este obținută cu multă muncă și perseverență, cu ajutorul exercițiilor cuprinse în antrenamente pentru sportivi de performanță. Și asta pentru că la nivel competițional este nevoie de:

  • Forța: este necesară în executarea mișcărilor specifice sportului de performanță practicat.
  • Viteza de execuție: ajuta sportivul să execute mult mai repede mișcările necesare, cât și procedeele pe care și le va dori pe moment.
  • Viteza de reacție: de exemplu, în cazul unui sport de contact, viteza de reacție va ajuta un luptător la partea defensivă, pentru a fructifica o oportunitate asupra adversarului, cât și la a riposta unui atac din partea adversarului.
  • Viteza de repetiție a mișcărilor: aceasta se referă la frecvența mișcărilor care va ajuta sportivul de performanță să execute mișcările repetitive de care are nevoie.
  • Anduranța: rezistența nu este doar importantă, ci este obligatorie pentru un sportiv de performanță. Aceasta este “combustibilul” necesar atât în timpul antrenamentelor, dar mai ales în timpul competițiilor. Anduranța face ca sportivul de performanță să își poată păstra forța sau viteza pe parcursul concursului la care participă. Atunci când un concurent cedează psihic va ceda în scurt timp și fizic.
  • Agilitatea: aceasta este abilitatea care ajută sportivul de performanță să se miște cu ușurință, să se mențină într-o formă relaxată, dar adaptată competiției, astfel încât să își dozeze eficient energia pe toată durata concursului.
  • Coordonarea: este o altă abilitate fizică necesară în sportul de performană. Ea va ajuta sportivul să fie mult mai tehnic și îi va îmbunătăți reflexele ochi – braț – picior.

Frecvența antrenamentelor pentru sportivi de performanță

În ceea ce privește frecvența antrenamentelor pentru sportivi de performanță, specialiștii Human Fitness recomandă ca acestea să se împartă în minimum trei ședințe pe săptămână.

antrenamente sportivi de performanta

De asemenea, ei mai recomandă ca alături de antrenorul personal, sportivul de performanță să lucreze separat exercițiile pentru:
• forță;
• anduranță-forță pe fond de oboseală;
• agilitatea-coordonarea;
• viteză.

Antrenamente pentru sportivi de performanță: ce exercitii practică Ion Pascu

La Human Fitness, antrenamentele sunt construite individual, pentru fiecare sportiv în parte. Printre cei care se antrenează la Human, se numără și luptătorul de arte marțiale mixte (MMA), Ion Pascu. Ca exemplu, îți arătăm în continuare care sunt aparatele folosite și exercițiile practicate de acest luptător de top. Prin intermediul lor, Ion Pascu își dezvoltă calitățile și abilitățile fizice necesare în competiții.

Acestea sunt:

Antrenamente pentru sportivi de performanță: schiul

Este un aparat care imită schiul real – atât cât se poate pe un aparat static. Exercițiile efectuate cu ajutorul acestui aparat îl ajută pe luptătorul de arte marțiale pentru a crește anduranța trenului superior. De asemenea, la acest aparat se poate ajusta rezistența. El poate fi folosit în antrenament de tip circuit, și atunci va fi introdus 1 minut în timpul circuitului sau separat în runde de 3-5 minute. Deși nu este un aparat primordial, este recomandat a fi folosit pentru a schimba rutina o dată la 2 sau la 4 săptămâni.

Antrenamente pentru sportivi de performanță: aparat de vâslit ergometru

După cum îi spune numele, acesta este un aparat care imită vâslitul. Exercițiile practicate cu ajutorul lui sunt foarte bune pentru antrenamentul cardiovascular. Aparatul de vâslit ergometru este unul din preferatele lui Ion Pascu. Îl folosește odată pe săptămână, în 3 reprize a câte 5 minute, la intensitate maximă.

Antrenamente pentru sportivi de performanță: exercițiu de agilitate la scăriță

Acest exercițiu ajută un sportiv pentru o deplasare mai bună și mai lejeră în ring.

abonament antrenament sportiv de performanta

Exercițiul se va corela și cu brațele pentru a îmbunătăți coordonarea braț-picior. Ion Pascu îl folosește în antrenamentele sale o dată pe săptămână, în 6 reprize de tip circuit.

Antrenamente pentru sportivi de performanță: lovituri la sac

Lovituri la sac, cu rezistență la brâu – sunt un exercițiu ce are rolul de a crește agilitate în luptă și anduranța – forță pe fond de oboseală. Referitor la frecvența cu care este folosit, Ion Pascu îl practică o dată pe săptămână, în antrenamentele de tip circuit.

Potrivit antrenorilor Human Fitness, aceste antrenamente de condiție fizică trebuie structurate și personalizate în funcție de perioada de pregătire a sportivului. În sezonul competițional, antrenamentele de condiție fizică se vor structura în funcție de perioada rămasă până la următoarea competiție.

Dacă vrei să afli mai multe despre antrenamentele pentru sportivi de performanță sau dacă vrei chiar tu să urmezi un astfel de program personalizat, te poți adresa unui expert al Human Fitness. Poți programa chiar acum o întâlnire la 0771600700. Le poți adresa întrebările tale telefonic, pe mail sau chiar în sala de antrenament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EVALUARE inclusă

în primul abonament achiziționat

FITNESS & KINETOTERAPIE & NUTRIȚIE

PROGRAM 100% PERSONALIZAT