Sedentarismul și durerile de spate

remedii dureri spate

Sedentarismul este recunoscut ca boala secolului XXI, iar durerile de spate sunt printre cele mai întâlnite și evidente efecte ale acestuia. Afecțiuni precum protruziile, spondiloza, artrita, hernia de disc apar din ce în ce mai des în rândul tinerilor din cauza pozițiilor incorecte și a lipsei de mișcare. Exercițiile fizice executate corect, personalizat, sunt printre puținele soluții pentru durerile de spate care dau rezultate eficient și pe termen lung. Află care sunt recomandările specialiștilor în mișcare în video realizat alături de cei de la Observator, Antena 1.

Lipsa miscării, principala cauză a durerilor

În societatea modernă, din ce în ce mai multe activități se desfășoară din poziții statice. Oamenii petrec peste 12 ore așezați pe scaun la birou, în mașină sau la televizor, pe canapea. Din păcate, puține persoane știu să păstreze o postură corectă la birou sau atunci când sunt așezați în pat, ceea ce pune presiune pe coloana vertebrală.

Corpul uman este conceput pentru a se mișca constant și eficient, iar sedentarismul duce și la o atrofiere a mușchilor de bază. Toate acestea, în timp, generează dureri și chiar alte probleme de sănătate.

exercitii dureri spate
Arhivă HUMAN Fitness Clinic

Î

În mod paradoxal, persoanele sedentare, care suferă de dureri, sunt îngrijorate dacă trebuie să se miște prea mult. Este doar un mit faptul că NU avem voie să facem sport atunci când suferim de diferite afecțiuni. Majoritatea oamenilor cu dureri se tem să vină la sală. În realitate, chiar avem nevoie de sport, doar că acesta trebuie să fie corect practicat și personalizat. Și, în cele mai multe cazuri, combinat cu elemente de kinetoterapie, pentru a corecta deficiențele posturale și pentru a putea ajuta în diferite afecțiuni. Nu mai amâna, vino la sală să dai un restart sănătos vieții tale!

Soluții pentru durerile de spate

Printre cele mai eficiente soluții pentru durerile de spate, de umeri, de picioare, s-au dovedit a fi kinetoterapia și antrenamentele la sală. Efectuate împreună, acestea elimină pe termen lung starea de disconfort prin întărirea musculaturii. Redau flexibilitatea și tonusul organismului.

De aceea, majoritatea societăților medicale din întreaga lume recomandă exerciții fizice regulate pentru persoanele cu dureri cauzate de postura incorectă.

Urmărește materialul realizat de Antena 1 și află recomandările lui Cristi Strava, specialist în fitness și kinetoterapie și coordonator al Clinicii de Fitness Human.

Întotdeauna să avem spatele drept. Chiar și atunci când mă aplec peste birou. Să țin antebrațele, coatele, cât mai mult pe birou. Să nu fie suspendate în aer. Monitorul ar fi ideal să fie cât mai sus. Să nu stăm aplecați peste birou. Ideal ar fi să lucrăm la calcultor, nu la laptop.

Cristi Strava, specialist în fitness și kinetoterapie și coordonator al Clinicii de Fitness Human

Atenție! În funcție de cauza și de intensitatea durerilor tale, unele antrenamente pot fi dăunătoare. Chiar dacă începi să practici un sport, este important:

  • să identifici corect problemele cu care te confrunți;
  • să urmezi un program de antrenament 100% adaptat nevoilor tale;
  • să fii permanent monitorizat de un antrenor personal cu certificări, cunoșințe multidisciplinare și experiență.

Un antrenor personal exemplifică efectuarea corectă a mișcărilor, te supraveghează permanent și te corectează dacă este cazul. Te susține și te motivează. Astfel, ai garanția că obții cele mai bune rezultate, rapid și în deplină siguranță.

antrenament dureri spate
Arhivă HUMAN Fitness Clinic

Bineînțeles, cel mai bine este să prevenim decât să tratăm. Pe lista soluțiilor pentru durerile de spate, putem trece și menținerea zilnică a unei posturi corecte, atât la birou, cât și în alte activități.

Recomandări ale specialiștilor în mișcare

După o evaluare de specialitate, recomandarea unui program personalizat și efectuarea antrenamentelor conform calendarului stabilit, poți trece la schimbarea pas cu pas a comportamentului de zi cu zi. Iată câteva sfaturi utile:

  • conștientizează poziția în care stai și încearcă mereu să o corectezi;
  • ridică-te de pe scaun și mișcă articulațiile măcar o dată pe oră;
  • folosește scara în locul ascensorului;
  • analizează cu atenție felul în care alegi să mănânci și cantitatea de lichide.

La Human Fitness Clinic, știm cât este de important să faci sport corect, constant și eficient. O întreagă echipă de specialiști în fitness, kinetoterapie și nutriție lucrează pentru tine.

Misiunea noastră este să găsim cele mai bune soluții pentru tine, în conformitate cu situația inițială, dar și cu obiectivele tale. Nu ezita să ne contactezi la 0771 600 700. Schimbarea începe acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

corectare posturală bucurești

EVALUARE inclusă

în primul abonament achiziționat

FITNESS & KINETOTERAPIE & NUTRIȚIE

PROGRAM 100% PERSONALIZAT